Socialt självmord, allt för djupa ord

"Sanningen finns, även om det ligger begravd under mina vita vingar. Aldrig tänker jag visa den. Till och med jag själv blundar när den lyckas tränga i genom. Inga ursäkter tillåts, den finns inte längre - trots att jag känner den. Hela tiden"

"Har jag en själsfrände? Har någon det? Eller är begreppet abstrakt och påhittat för att vi ska ha en anledning att romantisera, att finna oss själva i vår eviga identitetskris?"

"Jag skryter inte, inte alls. Att älska sig själv är det svåraste man kan ge sig in på. Människor som på ytan tros älska sig själva tror jag egentligen tänker motsatsen om sig själva, innerst inne. Att hata är också svårt, jag hatar inte. Därför skryter jag heller inte, jag blottar bara min personlighet. Men min hemlighet är att skryt inte är ett brott, det är ett konstaterande från min sida. Jantelagen är en myt"

"Normer. Är det ett påhitt? Eller är det något som faktiskt existerar? Kanske är det något man hittat på för att ha någon slags ursäkt för att vara elak mot folk som har svårt att följa dem? Ett ilande mysterium är vad det är..."

"Jag känner inte längre, jag bara tänker. Eller inte jag, tankarna tänker sig själva, utan mitt inblandande. Visst är det skönt att slippa känna hur knoppen långsamt brister, hur allting bara sprängs. Känslor som slår och spränger får stå för Kent"

"Jag är inte en modern Jesus. Därför står jag för mina tankar och erkänner dem, för jag blir ändå aldrig korsfäst."

"Jag tror inte att jag är något, utan vet det. Det borde alla göra, eftersom alla faktiskt är något."

"Det här är inga visdomar, men det är sant och kommer direkt från hjärtat. Men brukar det inte kallas visdomar då?"

"Våga vägra be om ursäkt, så länge du inte skadat någon. Du har kanske, precis som jag, missförstått ordet "skam". Vissa människor är bara rädda för dig om du inte är precis som dem. Rädsla och hat må spatsera hand i hand, men det kommer aldrig att bli samma sak."

"Människor är vackra, även om jag inte förstår mig på alla."

"Vad är makt? Uppenbarligen inte något som jag tycker mig ha, inte ens över mig själv. Men finns det en enda människa här i världen som tycker sig ha makt och aldrig känner sig totalt maktlösa? Nej, det är omöjligt."

"Jag skriver för att tysta mina tankar, för att formge ett ständigt mysterium. Ett mysterium som blir betydligt vackrare då jag kliver utanför mig själv. Därför skriver jag."

"Vissa begrepp borde förbjudas, så som "Attention Whore" och "konstig". Anledningen till detta är att det, som det mesta, är mer accepterat än att våga erkänna sin fientlighet och sin rädsla."

"Normalitet är till för amatörer. Men vem vill egentligen vara just normal? Uppenbarligen finns det folk som vill det. Ganska sorgligt, faktiskt."

"Jag hatar ordet "pretto". Inte för att jag någonsin blivit kallad det, dock lever jag med en ständig rädsla att folk ska missta mig för det. Alltså ordet som bara är just ett ord - ett obefintligt begrepp."

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0