Döden - En lek att tåla

Nu står jag här tillslut, vid världens ände.
Jag har gett dig oändligt många chanser, men ingenting hände.
Mitt hjärta står i lågor, likaså mitt sinne.
Varför räddar du mig ej, varför låter du mig brinna inne?

Jag önskar inget hellre än att verkligheten ville mig väl,
men just nu har jag kommit till ett sista vägskäl.
Kommer du någonsin ångra dig när det redan är försent?
När tiden är ute, askan spridd och ditt sinne blivit vekt och klent?

Härmed avsäger jag min titel, en titel som aldrig fanns.
Kommer du eller någon undra var jag tagit vägen någonstans?
Jag är inte feg, jag är inte egoistisk, jag är bara ärlig.
Inte en sekund till står jag ut, i en svart bubbla, så förfärlig.

Inte orkar jag med flera gräl,
inte orkar jag längre vara stark.
Alla måste vi någon gång ta farväl,
vi ses så småningon, på helt annan mark.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag gillar! :D

2010-09-23 @ 09:13:09
URL: http://acerimmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0