"Några sista ord"

Nu sitter jag här tillslut, beredd att gå vidare.
Mina händer skakar, jag är så rädd.
Tårarna rinner sakta ner för mina kinder,
men jag känner att jag tar rätt beslut.

Sorgen skär som knivar i mitt hjärta,
jag kommer att sakna er alla.
Men det räcker inte,
skadan är redan skedd och allt för stor.

Nu gör jag det, jag har inget val.

Så, nu är det gjort.
Nu får jag bara vänta i en halvtimme - en timme.
Sedan är jag äntligen där jag vill vara, där jag platsar.
För aldrig har jag platsat här, ingenstans, någonsin.

Papperet börjar bli blött nu och jag har svårt att skriva,
eftersom känslorna är så överväldigande.
Samtidigt som själen bränner så ser jag fram emot framtiden.

Snälla, jag måste bara be er om en sak;
När ni tar ett sista officiellt farväl av mig,
låt det bli en glad stämning med musik, färglada kläder,
tårtor och ballonger och inga svarta sorgkläder.

Nu vet jag inte om jag orkar skriva mycket mer.
Ögonen börjar långsamt gå i kors
och kroppen börjar slappna av mer och mer.

Jag måste lägga mig ner nu.
Men kom ihåg att jag älskar er oavsett om jag är närvarande eller inte
och kom ihåg att aldrig någonsin slänga bort detta meddelande.

Farväl / Er för evigt Jag



Nej, jag ska inte ta livet av mig. Jag ville bara se hur man kunde formulera ett sista meddelande. Omoraliskt eller inte, jag ville det i alla fall. Ett intressant experiment.

(Jag mår inte dåligt på riktigt, jag är bara lite blödig just nu).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0