Jag flyter

Mitt blåa leende tinar upp alla de gula hallonen

Kanske ska jag göra juice av dem?

Ingen lär väl märka om jag låtsas att det är apelsinjuice

men att det egentligen är gula hallon?

 

När juicen är färdigpressad ska jag simma

Jag ska simma i ett hallonhav

och låta de lila fjärilarna få smaka

Sedan ska jag ligga på en luftmadrass,

dricka blåbärs-MER med ett paraply

och läsa Kamratposten,

du vet det där numret som handlar om lösnäsor.

 

Snart har all juice avdunstat

på grund av den enorma humlan som surrar i taket

Den är liksom neonsvart och neongul på samma gång

Slutar den inte surra snart får jag gå och brygga ny juice

 

Nu glömmer jag bort juicen med flit

och går och tråcklar i stället

Jag ska göra en citrongrön vante

till min hamster

 

Lampan i taket ser ut som en häst

Den lyser i indigorosa toner

medan jag sitter och spelar schack

med mig själv och min tröja

 

Sverker ringde på min dörr nyss

Han ville smaka juice, men den var som bekant slut

Sverker kände sig väldigt gul i dag

Förmodligen berodde det på att

han hade ätit för många köttbullar

 

Mina fingrar sitter inte på mina fötter

utan på mitt högra ögonlock

 

Tillslut greppar någon mig i sidorna och jag hoppar en mil

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0