Tänk hur mycket som har förändrats...

Den här bilden är inte ens ett år gammal, men när jag tänker på den tiden så går det upp för mig hur annorlunda allting är nu...



Jag i Tunisien förra sommaren.

Oh, vad mycket som har förändrats sedan förra sommaren egentligen! Jag kom nu på att jag inte kände en av mina allra bästa vänner då (Alex, du vet att det är dig jag menar :')).
Jag vet att jag kände mig om en "mainstreamierad" rocker den sommaren, haha. När det gäller stil har jag lärt mig att jag nog inte riktigt är "typen" som borde placeras in i ett fack. Nej, jag lyssnar på den musik jag gillar, vad det nu än är och klär mig i det jag trivs i (vad det nu än är...).
På många plan märker jag hur mycket jag faktiskt lärt mig. I vissa fall bara av att tänka, tänka och tänka. Och av erfarenheter såklart...
I höstas efter min "krasch", när jag började må bättre igen, hade jag verkligen lärt mig något. Mycket.
Det kändes verkligen som en lättnad att inse att jag duger som jag är och inte behöver "prestera" mig till att vara någon annan. (Alex igen, du vet att du verkligen hjälpte mig väldigt, väldigt mycket till det).

En sak som är viktig att kunna är att inte ta åt sig av andra människors skitsnack. Folk som pratar skit och behandlar dig illa är i alla fall inte värda att ha med dig att göra. Det tog mig cirka 19 år att lära mig denna ohyggligt svåra färdighet.

I dag har jag, som jag berättade i föregående inlägg, mått bättre än på länge! Ja, även fast jag inte mått påfallande dåligt egentligen sedan i höstas.

Skitsnackslista:

♣ "Du kommer inte klara av en vanlig skola, du klarar ju inte ens av att gå IV". - Lärare
Svar: Jag går på Åsö, har fått betyg där, till skillnad från vad jag fick din särskola!

♣ "Du kommer aldrig kunna gå komvux, det är för höga krav där för dig" - Lärare
Svar: Vad ser det ut som att jag gör nu? Tänk lite innan du dömer någon, jag trycktes verkligen ner av din fördom.

♣ *Jag blir anklagad för att ha snott sprit hemma hos någon* - Bekant
Svar: Vad har du för bevis? Jag kan lugnt sitta här och skratta åt dina anklagelser, då jag helt ärligt är oskyldig.

♣ "Du klarar inte att väva, du är för liten" (Jag var 4,5) - Dagispersonal
Svar: Du lät inte mig väva, men mina så gott som jämnåriga kompisar? Men VEM var det som senare fick lära ut vävningskunskapen till resten av barnen? Några månader hit eller dit, jag var 4,5, du var cirka 60 - jag hade rätt, du hade fel!

♣ "Du är tjock" - Många, många, många
Svar: Och? De flesta umgås väl hellre med de som är tjocka och är bra personer framför folk som är smala, men dömande och ytliga? Dessutom är jag inte tjock utan det är du som aldrig har sett en människa utanför modellvärlden förut.

♣ "Du stinker, du är ful, osv." - Gammalt från skolan.
Svar: Haha, kom ni inte på något bättre att säga eller? Ni vet själva att det inte är sant. Ni får ta hand om era personliga problem själva, jag tänker inte göra det åt er!

♣ "Du har bara bestämt dig för att inte koncentrera dig" - Div. lärare
Svar: Varför skulle jag inte vilja klara det här? Tror du jag är dum? Tydligen. Jag har något som kallas AD/HD om du nu har hört det i din lilla perfekta värld. Det innebär alltså att man har svårt att koncentrera sig!

♣ "Enligt kurvan är du lite rund. Men bara lite Dessutom blir man mindre populär om man har glasögon". - Skolsyster i mellanstadiet.
Svar: 1. HALLÅ, jag är i puberteten och överviktig - aldrig! 2. Herregud, människa! Det finns jättemånga som har glasögon, är det något fel eller?! - Jag skulle inte tro det, va!

Nej, jag var inte populärast i klassen under t. ex. mellanstadiet. Vad skulle jag ha vunnit på det? Att få stå i rampljuset under tre år? I stället har jag fått de jag älskar mest - riktiga vänner som accepterar mig för den jag är. Visst, jag har varit uppskattad jag också, i klasser och sådant, men inte på det sättet att jag har haft 50 killar om dagen som frågat chans på mig. Jag menar, vem bryr sig?
Fråga: Vad föredrar du; Att ha flera olika som vill ha dig för att du är populär, eller någon som vill ha dig på riktigt, för den du är? Är du över (cirka) 16 lär nog svaret vara ganska självklart får jag hoppas...


Jag i sjuan 2003/2004

Så var satt den där "fulheten" då? Jag har förstått att det aldrig fanns någon, mer än i vissa människors fantasi.

OBS! Jag kan säga att, NEJ, jag har inte varit jättemobbad, men jag tog verkligen åt mig av allt, allt, negativt jag fick höra överhuvudtaget.



Jag & Alex på Harrys (?). 2010 - det bästa året ever (hoppas jag). <3

Kommentarer
Postat av: Aläx ^_^

Älskar dig gumman <3 Var dig själv alltid och kän inte att du måste ändra dig för någon!

Säger någon något sårande eller som är dumt får du ta det som damm på kläderna, vifta bort det som om det.. Inte superlätt i början eller alla gånger men det lär man sig hantera med tiden :)

2010-05-30 @ 14:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0