Nu låter jag tiden utvisa

SÅ! Då var ansökan till Grebbestads folkhögskola inskickad. Så nu återstår bara en lång, lång... väntan. Eller så blir den kort, jag vet inte. Men ack vad roligt det skulle vara om jag kom in!
Nu ska jag reda ut för - och nackdelar med att flytta. Jag ska försöka i alla fall:

Fördelar:

♥ Jag får hålla på med smycken, det jag helst vill jobba med!

♥ Jag kommer en bra bit i mitt gymnasiepluggande!

♥ Jag får knyta en massa nya, spännande kontakter!

♥ Jag kommer bort och är mer eller mindre tvungen att sköta mig själv!

♥ Jag styr helt över mina matinköp och lockas aldrig till att ta en nattmacka eller två om jag inte köpt bröd!

♥ Jag blir förmodligen starkare och mer självständig!

♥ Jag får se saker ur ett annat perspektiv, då livet ser helt annorlunda ut!

Nackdelar:

↓ Självklart det att jag kommer lämna mina vänner och min familj ett ganska bra tag.

↓ Förmodligen kommer jag få en svidande hemlängtan då och då.

↓ Jag kommer kanske känna mig osäker, i alla fall i början.

↓ Rädla för att bli ensam. Usch. Men det tror jag inte.

Det finns alltid för - och nackdelar. Men i det här fallet väger fördelarna betydligt tyngre än nackdelarna.



Grebbestads folkhögskola - internatet (tror jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0