Jag växer aldrig i från The Sims!

Hej käraste blogg! Det var längesen jag skrev i dig nu, känns det som. Kanske beror det på det rubriken antyder? Ja, självklart gör det det ;) Jag har spelat det nya The Sims-spelet; The Sims Drömjobb. Will Wright, som kom på hela idén med The Sims, måste vara ett riktigt geni! Spelet passar i alla fall mig helt perfekt. Många andra också för den delen.

Det är så skönt att bygga upp en påhittad verklighet. Ungefär som jag skrivit förut, att fly den riktiga verkligheten. Jag menar, hur härligt är det inte att bygga en stad med "människor", ge dem olika personligheter, utseenden och öden i livet och känna att det inte spelar någon roll, då det i alla fall inte är på riktigt. Blir man missnöjd kan man ju alltid låta bli att spara ;)

The Sims 3 kom ut i juni 2009. Jag minns när jag fick se datumet för ett par-tre år sedan och tänkte att: "Nej, då ska jag fylla 19, då kan man ju inte göra sånt längre". Leka kan man alltid göra. Eller ja, spela då. Det kanske är dags att växa upp och inse att man aldrig växer i från saker bara för att man uppnår en viss ålder? Nej, nu slår jag ett slag och skålar för att ålder inte har någon betydelse när det gäller många saker! Det mesta egentligen...



The Sims Drömjobbs framsida på... norska? ... Danska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0