15 mil norr om Göteborg...

... ligger Grebbestad. Jag har själv aldrig varit där, men mamma säger att det är ganska litet och tomt. Men fint är det! Jag har sett bilder där i från. Dessutom ska jag kanske flytta dit till hösten!

Det är sant! Eller ja, om jag kommer in på skolan vill säga. Kommer jag inte in i år söker jag igen till nästa höst. Om jag kommer in ska jag i alla fall läsa smyckedesign/silversmide på samma gång som jag läser gymnasiet. Vilken perfekt kombination! Att jag måste läsa klart gymnasiet vet jag, men det är självklart mycket svårare om jag inte får göra något som jag verkligen brinner för på samma gång.

Går allt som det ska till hösten eller nästa höst så ska jag gå i Grebbestads folkhögskola och bo på ett internat i mitt i samhället. Det ska bli SÅ spännande att flytta hemifrån, sköta mitt eget liv och skaffa en massa nya kontakter. Och självklart plugga till något jag vill göra också. Nu väntar jag bara på att personbeviset ska komma och sedan... då väntar bara en... väntan.

I 34 veckor kommer jag att bo där. Eller det är i alla fall så länge som kursen pågår.

Men jag måste också tänka som så att om jag inte kommer in... ja, då får jag fortsätta gå på Åsö komvux ett år till. Mindre kul, men det är bara att förbereda sig på det också.

Flyttar jag inte till Grebbestad i höst ska jag läsa dessa ämnen:

♣ Småföretagande A

♣ Engelska B

♣ Företagsekonomi A

Det får duga i så fall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0