Pennan - ett riktigt bra vapen!

En författare. En person med en cigarett i munnen, sittandes i en paviljong någonstans på landsbyggden, långt bort från civilisationen?
Eller en person sittandes på ett fik på södermalm med en kopp kaffe bredvid sig och med ett något större antal människor runt omkring sig som kommer och går som de passar dem?

Jag har inte hört något annat än att jag är ganska "high-tech" inom området författande.
Det finns få saker jag vill hellre än att lyckas få en bok färdigskriven. Men hur gör man? Egentligen borde jag väl gå någon form av skrivarkurs. Hur kul skulle det inte vara att ge ut en cool bok?! :P Och framför allt: få fram diverse sanningar som jag tycker att världen borde öppna ögonen för...

GAH! Hela Gotlandsresan har jag stört mig på i princip alla skyltar i affärer, osv. Ursäkta, men jag har svårare att ta affärer som "SÄR SKRIVER" lika seriöst som de som inte gör det! Eller jag vet inte egentligen, de har säkert lika bra/dåliga prylar som de företag som skriver rätt, skulle jag tro. Men jag hoppas att folk i allmänhet förstår min lilla "tvångstanke" XD.

Eftersom jag älskar att bryta mot den där fåniga Jantelagen, måste jag säga att jag fortfarande är stolt ägare av betyget MVG i svenska B ;)

Det var det. Jag hoppas på att bli klar med min novell: "Eldsjälar" snart också och lägga upp den här. Den handlar om lesbisk kärlek på landsbyggden för längesen. (Jag är extremt dålig på historia kan jag säga, så jag vet inte riktigt när det ska utspela sig X))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0