Livsfrågor & dylikt

Visst finns det väl många oklarheter om, ja, allt egentligen? Fundera lite på dessa frågor, så gör jag det också.


1. Får man någonsin reda på vem man egentligen är? Har man ens en personlighet, eller är alla på något sätt personlighetskluvna?



2. Måste man ha åsikter i precis alla frågor? Låt säga att du haft en åsikt som berör något, som du verkligen har hållit hårt och starkt på, får du då plötsligt ändra dig, eller måste du tappert hålla dig fast vid någonting som du faktiskt inte längre tror på?


3. Varför verkar det som om vissa personer förändras väldigt lite på en lång period, medan andra förändras drastiskt och ofta inom korta perioder? Vilka konsekvenser ger egentligen en skarp förändring hos en människa? Vilka vänner försvinner och vilka består?


4. Finns egentligen ömsesidig kärlek, eller är det någonting man framkallar själv? Det vore ju en enorm lyckträff om två personer "råkar" älska varandra samtidigt från första början.


5. Det finns mycket man "bara gör" utan att det, enligt mig, finns någon konkret mening med det. Vem kom t. ex. på att det är "fult" med tjejer som inte rakar benen? Jag menar, det är inte viktigt! Jag gör det själv, men det är av anledningen jag just tog upp. Folk har hittat på att det ska vara så, så jag och förmodligen många andra, gör det bara.


6. Jag undrar hur många under alla år som haft kärleksartade känslor för mig. Det undrar nog alla (fast över sig själv då, som ni säkert förstår). Kanske inga? Eller kanske väldigt många fler än vad jag någonsin trott? Jag antar att man får reda på väldigt få.


7. Jag undrar hur många procent av det man tänker, i genomsnitt, som man inte visar/talar om för folk. En väldigt hög siffra, skulle jag tro.


8. Jag undrar också varför man (jag) tänker så konstiga saker. Jag vet, alla gör det (hoppas jag). Sådant überknäppt, som man inte skulle verka riktigt klok i huvudet om man berättade för någon.


Det finns mycket, mycket mer, tro mig ;) Dela med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0