Hissa & Dissa

Här äro lite hiss och lite diss!


Nathy hissar:


Personalen på Glitter. Nu pratar jag om de flesta Glitterbutiker (det är omöjligt att säga alla, det finns ju alltid undantag. Även fast de är ute efter att sälja så mycket som möjligt, ja, som säljare brukar, så blir jag alltid väldigt trevligt bemött!


Överraskningar. Visst är det väl härligt när en gammal vän hör av sig till dig, helt utan någon direkt anledning, utan mest för att den personen kom att tänka på dig?
Inte för att detta händer mig speciellt ofta, men det har hänt att jag gjort så på någon annan.
Andra överraskningar är givetvis också välkomna, så länge de inte är av den obehagliga varianten.


Spotify. Ett både lagligt och gratis musikprogram. Behöver jag ens säga mer?



Nathy dissar:


Spel som inte fungerar på äldre datorer. Hur många har egentligen råd med en ny dator? Inte jag i alla fall. Mitt "The Sims 3" fungerar, men går väldigt långsamt på min dator. Dåligt tycker jag, att man måste ha det senaste high-tech-prylarna för att kunna spela ett datorspel.


Folk som jävlas. Det där "disset" är inte folkligt korrekt, jag vet. Men jag kan inte låta bli att hata människor som är ute efter att göra mig förbannad. Vissa människor är lättprovoserade och andra inte. Visst, tycker du att jag är "barnlig" p.g.a den här punkten på listan så är det ditt problem :)


De nutida klädstorlekarna. De nutida storlekarna är ett skämt enligt mig. Jag är inte tjock, men ändå måste jag ha storlek 44 (som för övrigt tillhör +size storlekarna). Förr kunde jag ha storlek 36-38 och min kroppsstorlek skiljer sig inte speciellt mycket från den tiden. Varför göra kläder mindre och mindre när man vill så slut på skrangel-idealet? (Tja, det hoppas jag väl på att man vill i alla fall).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0