Diktsamling

När en dröm går förlorad - som om den aldrig någonsin existerat

"Minns du känslan av att tyst gå och drömma?
När kärleken ger dig ett knytnävsslag.
Minns du orden, de vackra, de ömma?
Du var den du ville vara för en dag.

När du sedan inser vem du egentligen är,
är det så lätt att du dig själv fördöma.
Det finns inte längre någon som har dig kär,
svårt att komma över, omöjligt att glömma." - Nathaly Åkesson 2009

Ett hopp som aldrig dör

"Du är ett ljus, en ginsta.
Du är hoppet som aldrig tar slut.
Jag vägrar att dig mista,
även när livets sand runnit ut.

Likt en blomma kommer du upp,
för att sedan vissna och dö.
Men när jag som minst anar,
återvänder du alltid, till mig." - Nathaly Åkesson 2009

Alla knoppar som brister lider inte

När allting stannar upp, bara för en sekund.
När jag känner att det är så här jag vill vara.
Nu kan jag till och med andas en stund,
känna min inre frid, känna det, bara.

Det går inte att beskriva känslan jag har,
den inre frustration som nu är borta.
Känslan av en duva, som fri mot solen far
är så skön, så välkommen, jag hoppas,
att det är så här livet ska vara

Det mörka dagar jag haft
var ett brott mot livet.
Nu får jag smaka på frihetens saft,
jag tänker inte längre på kniven.

När aspens gröna löv susar i vinden,
när det grönskar i naturen,
då jag känner efter, men då det inte finns tårar på kinden,
då det enda som finns är känslan av att jag genom livet blir buren.


Likt videungens knopp som öppnar sig mot världen,
är jag på väg åt samma håll.
Nu börjar den spännande färden
mot lummiga trädgårdar, älvor, tomtar och troll. - Nathaly Åkesson 2009

Vi lever alla med olika sanningar

Hon är skrämmande, likt mörkret om natten.
Hon är fin, när vi delar sorgerna och skratten.
Hon är otäck, som anden som hemsöker dig.
Hon är vacker, till mig kommer Hon aldrig säga "nej".
Hon är hemsk, liksom en desperat törst.
Hon är underbar, Hon valde mig allra först.
Hon är att förakta, Hon ger dig ingen respekt.
Hon är min förälskelse, det finns ingen som är perfekt.
Hon är din dödsorsak, blunda inte för sanningen.
Hon är min enda kärlek, jag älskar Henne och vill inte leva i din sanning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad du är duktig på att skriva, jätte fina dikter!

2010-05-15 @ 00:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0